1. توجه به قوای حس و خیال: هنرمندان حس و خیال قوی دارند معرفت شناسی هنر معرفت شناسی حس و خیال است و از این جهت تفکر اسطوره ای و تفکر شاعرانه مورد تأکید قرار می گیرد.

 

    1. پرورش تفکر انتقادی: در هنر نقد از اهمیت خاصی برخوردار است لذا پرورش نقد و نقادی از منظر حوزه هنر مهم تلقی می شود.

 

 

 

 

 

محتوا

 

 

 

    1. استفاده از مسائل زندگی روزمره: جامعه و هنر از هم جدا نیست از این رو لازم است مسائل زندگی در محتوا مدنظر قرار بگیرند.

 

    1. استفاده از ابزارها و قالب های هنری مانند انیمیشن، تصاویر، نمایشنامه در همه حوزه های یادگیری

 

 

 

 

 

روش

 

 

 

      1. تأکید بر بعد عاطفی: مهم ترین ملاک از منظر هنر توجه به بعد عاطفی وجودی کودک است و براین اساس رابطه عاطفی بین معلم و شاگرد، رابطه حضوری و تماس چشمی تقویت شود تا هوش هیجانی و عاطفی فعال شده و از آن استفاده به عمل آید.

    دانلود پروژه

 

    1. تأکید بر بیان معلم و آراستگی او

 

 

 

 

 

ارزشیابی

 

ارزشیابی به صورت مستمر صورت پذیرد تا رابطه بین معلم و شاگرد و همچنین رابطه شاگرد با درس پویا و زنده نگه داشته شود.

 

 

 

۳
۳
۳

 

هدف

 

 

 

    1. مهمترین عاملی که از خصوصیات زیبایی شناسی و هنر می­توان به برنامه درسی افزود، توانایی توسعه خلاقیت در امر یک برنامه درسی است، اهداف یک برنامه درسی در دوره معاصر علاوه بر توسعه آموزش باید توسعه خلاقیت در آن زمینه باشد و این امر تنها از طریق توسعه توانایی حل مساله و توانایی تفکر واگرا ممکن خواهد بود.

 

    1. دومین هدف قابل استخراج از هنر، افزایش توان بیان افراد است . به منظور رشد و نهادینه ساختن بیان فردی درباره موضوعات مختلف و توانایی بیان تفکر ، توجه به توانایی هنری در این زمینه حایز اهمیت است. از سوی دیگر هنر قلمرو پیوند دادن امور ذهنی و عینی و عامل مهمی در افزایش توانایی دانش آموزان جهت ارائه اندیشه های خود در قالب یک موضوع است.

 

    1. امروزه یکی از مهمترین مسایل آموزشی توسعه عاطفی دانش آموزان و توسعه آنها در بعد اخلاق زیست محیطی است که به نظر بسیاری از محققین لازمه آنها زیبایی شناسی عمیق نسبت به مسایل انسانی و زیستی است، بنابراین ترکیب این تجارب با تجارب هنری به منظور نهادینه ساختن آنها اهمیت بسیار زیادی دارد . در بعد اخلاقی، تمامی فرآیندهای هنر جمعی و تجارب مشترک هنری امری برای توسعه اخلاقی جامعه و افزایش توانایی تعامل با دیگران را به وجود خواهد آورد.

 

 

 

 

 

محتوا

 

در بعد مفاهیم : حمایت محتوا از دستیابی به تفکر واگرا – توسعه بعد عاطفی، توسعه خلاقیت زیست محیطی و توسعه اخلاق اجتماعی و همچین توسعه دید جهانی
در بعد ارزش ها : توانایی دانش آموز برای تأثیرپذیری از محیط و توسعه حس همدردی با محیط زیستی و محیط اجتماعی پیرامون؛ توسعه تمایل بچه ها به رفتارهای زیست محیطی و توانایی برقراری ارتباط عمیق با محیط زیست پیرامون؛

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...