فرضیه پنجم
همچنین با بهره گرفتن از نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی دوم در بانک های دولتی و خصوصی
می توان بیان کرد که میزان اثر هویت برند بر تمایلات رفتاری به واسطه ارزش و رضایت در بانک های دولتی و خصوصی با هم برابر نیست. در بانک های دولتی میزان اثر هویت برند بر تمایلات رفتاری مشتری به واسطه ارزش و رضایت برابر 41/0 و در بانک های خصوصی برابر 61/0 می باشد که نشان دهنده تفاوت در میزان اثر غیر مستقیم هویت برند بر تمایلات رفتاری در دو نوع بانک می باشد. اثر غیر مستقیم هویت برند بر تمایلات رفتاری به واسطه ارزش و رضایت در بانک های خصوصی پررنگ تر از بانک های دولتی می باشد.
4-10- آزمون تفاوت در سطح ارزش درک شده، رضایت و تمایلات رفتاری (مراجعه مجدد و تبلیغات دهان به دهان) مشتریان بانک­های دولتی و خصوصی
در این قسمت با بهره گرفتن از آزمون T با دو نمونه مستقل، تفاوت در سطح سه متغیر وابسته ارزش درک شده، رضایت و تمایلات رفتاری در میان مشتریان دو دسته بانک­های دولتی و خصوصی سنجیده
می­ شود.
آزمون تفاوت در سطح ارزش درک شده مشتریان بانک­های دولتی و خصوصی
برای آزمون تفاوت در ارزش درک شده مشتریان بر مبنای خصوصی یا دولتی بودن بانک­ها، از آزمون T با دو نمونه مستقل استفاده شد. بر این اساس فرض­های صفر و یک این آزمون به صورت زیر بیان
پایان نامه - مقاله - پروژه
می­ شود:
H0: میانگین سطح ارزش درک شده مشتریان بانک­های دولتی و خصوصی با هم برابر است.
H1: میانگین سطح ارزش درک شده مشتریان بانک­های دولتی و خصوصی با هم برابر نیست(اختلاف دارند).
نتایج مربوط به این آزمون در جداول زیر آمده است. در جدول 20-4، برای تفسیر نتایج ابتدا باید آماره F (آزمون لِوِن[418]) در نظر گرفته شود. در صورتی که سطح معنی­داری یا sig بزرگتر از 05/0 باشد، فرض برابری واریانس­های دو گروه (دولتی و خصوصی) پذیرفته شده و از نتایج ردیف اول برای تفسیر اختلاف میانگین­ها استفاده می­ شود. در صورتی هم که سطح معنی­داری یا sig کوچکتر از 05/0 باشد، فرض عدم برابری واریانس­های دو گروه پذیرفته شده و از نتایج ردیف دوم برای تفسیر اختلاف میانگین­ها استفاده می­ شود. با توجه به جدول 4-20، سطح معنی­داری یا sig آماره F بزرگتر از 05/0 است (67/1> 05/0)، پس فرض برابری واریانس­ها یا ردیف اول جدول در نظر گرفته می­ شود. سپس در ردیف اول بر مبنای آماره t و سطح معنی­داری آن می­توان اختلاف یا عدم اختلاف در میانگین سطح ارزش درک شده مشتریان بانک­های دولتی و خصوصی را بررسی کرد. با توجه به این که آماره t بزرگتر از 96/1 است (93/3> 96/1) و یا سطح معنی­داری (sig)کوچکتر از 05/0 است (00/0 < 05/0)، فرض H1 تأیید می­ شود و به این نتیجه می­رسیم که میانگین سطح ارزش درک شده مشتریان بانک دولتی با مشتریان بانک خصوصی اختلاف معنی­داری دارد. میانگین ارزش درک شده مشتریان بانک دولتی و خصوصی نیز در جدول 4-21 آورده شده است که گویای اختلاف قابل توجه سطح ارزش درک شده دو گروه است. بر اساس میانگین­ها در این جدول مشخص می­گردد که مشتریان بانک­های خصوصی ارزش درک شده بالاتری از مشتریان بانک­های دولتی دارند. به عبارت دیگر، مشتریان بانک­های خصوصی ارزش بیشتری در مقایسه با مشتریان بانک­های دولتی دریافت می­ کنند.
جدول4-20- آزمون تفاوت سطح ارزش درک شده مشتریان بانک­های دولتی و خصوصی

 

  آماره F sig آماره t sig
(2- tailed)
اختلاف میانگین حدود اختلاف­ها در اطمینان 95% نتیجه
حد پایین حد بالا
با فرض برابری واریانس­ها 67/1 197/0 93/3 00/0 25/0- 38/0- 13/0- اختلاف میانگین­ها
با فرض عدم برابری واریانس­ها     93/3 00/0 25/0- 38/0- 13/0-
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...