طرح های پژوهشی انجام شده با موضوع تاثیر پرورش سرمایه انسانی بر بهبود عملکرد سازمان- فایل ۱۳ |
![]() |
آن با بهره گرفتن از
الگوی تحلیل
شکاف در بانک
کشاورزی
بانکها در سالهای اخیر به علت افزایش رقابت و به منظور حفظ بقا و افزایش سودآوری مجبور به عرضه خدماتی متنوعتر و باکیفیتتر شدهاند. به دلیل اهمیت کیفیت خدمات متعالی، همواره این سؤال مطرح است که «چگونه میتوان کیفیت خدمات بانکی را ارزیابی کرد؟» یافتههای آنها بیانگر آن بود که بین دیدگاه کارکنان و مشتریان درباره کیفیت خدمات عرضه شده در بانک، تفاوت معناداری وجود دارد. آنها با توجه به نتایج پژوهش، عامل «سرعت در ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان» را اولویتدارترین مؤلفه برای اقدامات اصلاحی شمردند.
۱۳۸۸
سعیدا اردکانی و
همکاران
دانشکده
مدیریت و
حسابداری
دانشگاه علامه
طباطبایی
۸
آثار تصمیمگیری
مشارکتی بر رضایت
شغلی کارکنان در سازمان های استان خوزستان
آثار تصمیمگیری مشارکتی بر رضایت شغلی کارکنان در سازمان های استان خوزستان را بررسی کردهاند. یکی از مقولات مهم در بقا و کارآمدی سازمانها، تأمین پرورش سرمایه انسانی است. نتایج آنها نشان داد که بین مشارکت کارکنان و رضایت شغلی آنان رابطه مستقیم و قوی و معنیدار وجود دارد.
۱۳۸۷
ظهوری و همکاران
ماهنامه توسعه
انسانی
۹
ماهیت رقابتپذیری:
نگاهی چند بعدی
رقابتپذیری در سطوح ملی و صنعت را به صورت کلی، و در سطح بنگاه، به صورت عمقی بررسی کردند. در تحقیقات مختلف و از جنبه سطح بررسی، رقابتپذیری در سه سطح ملی (کشوری)، صنعت و بنگاه (سازمان / شرکت) در کانون توجه قرار گرفته است. آنها بر اساس دو رویکرد محتوایی و فرایندی به شناسایی رقابتپذیری پرداختند. بر مبنای رویکرد اول در شناسایی رقابتپذیری همواره باید بر نیازهای بازار و محیط تأکید شود، در حالیکه در رویکرد دوم، به جای تمرکز بر تحلیل رقابت، به فرایند دستیابی به شرایط رقابتی توجه میشود. مؤلفههای رقابتپذیری بنگاه در دو نوعِ «تشکیلدهنده» و «اثرگذار» دستهبندی شدهاند. نکته درخور توجه این است که ممکن است برخی از مؤلفههایی که در سطح ملی مؤلفههای تشکیلدهنده رقابتپذیری هستند، در سطوح صنعت و بنگاه مؤلفههای اثرگذار باشند و بر عکس برخی از مؤلفهها که در سطح بنگاه مؤلفههای اثرگذار تلقّی میشوند، در سطوح صنعت و ملی مؤلفههای تشکیلدهنده باشند.
۱۳۸۶
آقازاده و طبیبی
مرجع دانش
۱۰
شاخصهای رقابتپذیری در حوزه منابع انسانی
با بررسی شرکتهای دارای بیش از ۲۰۰ کارمند در کرواسی دریافتند که به سبب عملکرد ضعیف سرمایه انسانی، این شرکتها توان عملکردی اندکی دارند. آنها با هدفگذاری شاخصهای سرمایه انسانی ده شرکت برتر در زمینه مدیریت انسانی از طریق مراجعه به آرای متخصصان، شاخصهای رقابتپذیری در حوزه منابع انسانی شرکت مورد بررسی خود را با شاخصهای مربوط به این ده شرکت مقایسه و تجزیه و تحلیل کردند.
۲۰۰۷
Pološki Vokić, Nina and
Maja Vidović
Faculty of Economics and Business University of Zagreb
۱۱
کسب مزیت رقابتی در صنایع خدماتی
با بررسی کسب مزیت رقابتی در صنایع خدماتی معتقد است فرصتهای کسب مزیت از سرمایه انسانی در صنایع خدماتی گستردهاند و در جایی که کیفیت یا دانش در راهبردهای رقابتی مهمترند، فرصتهای موجود برای بهبود رقابتپذیری از طریق سیاستهای سرمایه انسانی نیز افزایش مییابد.
۲۰۱۰
Boxall, P
International Journal of
Quality & Reliability Management
۱۲
تسهیل نظامهای سرمایه انسانی
پیشنهاد میکنند که نظامهای سرمایه انسانی میتوانند از طریق تسهیل ایجاد موقعیتهایی که خاص یک واحد تجاری هستند، ایجاد روابط اجتماعی پیچیده و دانش سازمانی، به کسب مزیت رقابتی ماندگار کمک کنند.
۲۰۰۳
Lado, Augustine
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-08-05] [ 04:19:00 ق.ظ ]
|