نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه ارتباط الکترونیکی ... |
![]() |
کلید واژه : فناوری اطلاعات / ویژگی کیفی / حسابداری هزینه / گزارش مالی / تجزیه و تحلیل / گزارشگری مالی / نرم افزار کاربردی جامع حسابداری /
کلید واژه معادل لاتین : technology information / characteristic qualitative / accounting / report financial / analysis / reporting financial / integrated accounting software package /
چکیده : هدف اصلی تحقیق حاضر ( بررسی تاثیر فناوری اطلاعات (IT) بر ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری ) بوده و به این ترتیب سئوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان شد : تاثیر فناوری اطلاعات بر هر یک از ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری چگونه است ؟ که برای جواب به آن چهار سئوال مطرح شد و به تبع آن چهار فرضیه بیان شد . در راستای انجام تحقیق، بعد از مطالعات مقدماتی در مبانی نظری و پژوهشی و استفاده از نظرات اساتید و صاحب نظران ، منظور از فناوری در این تحقیق مجموعه ای از سخت افزار ( که کمتر مد نظر قرار گرفت )، نرم افزار از قبیل نرم افزارهای کاربردی ( نرم افزارهای کاربردی مالی مانند نرم افزار کاربردی جامع حسابداری یا سیستمهای یکپارچه مالی ) ، نرم افزارهای هوشمند ، شبکه ها ، اینترنت ، و ابزارهای آن ، پروتکلهای مبتنی بر اینترنت ( XBRL , XML , HTML) و سایر فناوریهای موثر بر حسابداری و گزارشگری که گزارشگری را به سمت گزارشگری مالی بر خط( پیوسته ) سوق می دهند در نظر گرفته شد . به منظور تعیین تاثیر IT بر ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری پیش از تعیین جامعه آماری و نمونه ، پرسشنامه ای به عنوان ابزار گرد آوری اطلاعات طراحی شد که با توزیع نمونه ای مقدماتی از آن و استفاده از نظرات کارشناسان مربوط از پایایی و روایی آن اطمینان حاصل شد . به این ترتیب فعالیت میدانی با توزیع پرسشنامه ها در جامعه آماری شروع و با جمع آوری آنها خاتمه یافت . در نهایت به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری آزمون T و آنالیز واریانس ( ANOVA ) و آزمونهای Duncan و Tukey استفاده شد . یافته های تحقیق حاکی از آن است که فناوری اطلاعات باعث افزایش مربوط بودن اطلاعات حسابداری و کاهش قابلیت اعتماد آن می شود و قابلیت مقایسه را نیز افزایش می دهد ولی به میزان کم .
عنوان: بررسی عوامل موثر بر عدم استفاده دبیران از فناوری اطلاعات
پژوهشگر: امیر حسین حکیمی
استاد راهنما: پوراندخت فاضلیان .
پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) – دانشگاه تربیت معلم ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ، ۱۳۸۳ .
کلید واژه : فناوری اطلاعات / دبیر / کاشان / اینترنت / دانش آموز /
کلید واژه معادل لاتین : technology information / school teacher secondary / kashan / internet / student /
چکیده : از مطالعات و بررسی ها چنین استنباط می شود که دبیران به منظور تدریس با بهره گرفتن از فناوری اطلاعات آماده نشده اند . خدمات و آموزش های لازم برای دبیران بسیار محدود و کم بوده است . همانگونه که نتایج پژوهش به ما نشان می دهد استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای وابسته آمادگی لازم را ندارد علاوه بر این پاسخ دبیران به بررسی این مسائل نشان می دهد استفاده از نرم افزارها و سخت افزارها ی کامپیوتری از مشکلات عمده معلمان به حساب می آید .
عنوان : اولویت بندی استراتژیهای توسعه فناوری اطلاعات در حمل و نقل ریلی کشور
پژوهشگر: شراگیم شمس عراقی
استاد راهنما: علیرضا علی احمدی .
پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) – دانشگاه امام حسین ( ع) ، پژوهشکده فنی مهندسی .
کلید واژه : توسعه / راهبرد / فناوری اطلاعات / راه آهن / کاربرد / حمل و نقل ریلی / راه آهن جمهوری اسلامی ایران /
کلید واژه معادل لاتین : development / strategy / technology information /railway /application / transportation rail /republic of Iran railway Islamic/
چکیده : با ورود به هزاره سوم که عصر اطلاعات لقب گرفته است ، فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین ابزار توسعه کشور و یکی از موثرترین وسایل توسعه بهبود عملکرد سازمانها مطرح است . بدین لحاظ لازم است تا با مطالعه ای علمی و دقیق سعی گردد که وضعیت و سیاست های توسعه و ارتقاء این فناوری در کل کشور و در سطوح سازمانی مورد بررسی و اولویت بندی واقع گردد . لذا در این تحقیق سعی شده است تا اطلاعات کلی نیز در مورد فناوری اطلاعات و کاربردهای متنوع آن به منظور آشنایی و بهره گیری دانشجویان رشته های مرتبط ارائه گردد . در تحقیق حاضر سیاست ها و استراتژی های توسعه و ارتقاء فناوری اطلاعات در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان مطالعه موردی مورد بررسی قرار گرفته و مورد اولویت بندی واقع شدند . در نهایت دوازده سیاست و استراتژی پیشنهاد شده است که هر کدام آنها می توانند ، با توجه به دیدگاه های مهندسی صنایع به تفکیک مورد مطالعه واقع شده و یا با تعریف تعدادی پروژه عملیاتی برای هرکدام شرایط پیاده سازی آنها مهیا گردد . اولویت بندی استراتژی ها با بهره گرفتن از روش TOPSIS و با بهره گرفتن از نظرات خبرگان و اهل فن صنعت ریلی کشور انجام شده است و با اولویت بندی دیگری به روش SAW نیز مورد مقایسه قرار گرفته است .
عنوان: بررسی ارتباط بین فن آوری اطلاعات و سبک رهبری مورد کاوی:( مرکز تحقیقات دریایی اصفهان )
عنوان لاتین: between infirrnation technology and survey on relationship leadership
style.
پژوهشگر: مهدی شریفی زمانی
استاد راهنما: رضا برادران کاظم زاده
استاد مشاور: امیر البدی .
پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) – دانشگاه تربیت مدرس ، دانشکده فنی و مهندسی ،۱۳۸۱ کتابشناسی از ص. ۱۳۱ تا ۱۳۹
کلید واژه : فن آوری اطلاعات / رهبری / مرکز تحقیقات / اصفهان / سیستم اطلاعات مدیریت /
کلید واژه معادل لاتین : technology Information / Leadership / center Research /Esfahan / Information system management /
چکیده : حوزه مدیریت مدیران مرکز تحقیقات دریایی اصفهان در سطوح ارشد ۷ میانی و عملیات در مرد سبک رهبری و تکنولوژی اطلاعات با ارائه پرسشنامه ای مورد سوال قرار گرفت . خروجی پرسشنامه ها با بهره گرفتن از نرم افزار SAS تجزیه و تحلیل شد بطوریکه جهت تشخیص فاکتورهای اصلی در دو بخش سبک رهبری و فن آوری اطلاعات با بهره گرفتن از تحلیل عامی عوامل اصلی تا جایی که درصد واریانس این عوامل از واریانس کل داده ها بیشتر از ۹۰ درصد بود انتخاب شدند . سپس با بهره گرفتن از آنها فرضیه ها با بهره گرفتن از آزمون همبستگی بررسی گردید و با اطمینان ۹۰ درصد به نظر می رسد که بین فن آوری اطلاعات و سبک های رهبری رابطه معنی داری وجود دارد و در مراکز تحقیقاتی نظیر مرکز تحقیقات دریایی اصفهان این رابطه در سطح اطلاعات استراتژیک حائز اهمیت می باشد . نتیجه اینکه مدیران لازم است در بکارگیری فن اوری اطلاعات به سبک رهبری خود توجه کرده و بسته به میزان استفاده از این تکنولوژی ها در جهت مشارکتی بودن سبک رهبری خود اقدام نمایند
عنوان: بررسی اثرات فن آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی
پژوهشگر: محمد رضا غلامزاده
استاد راهنما: امیر مانیان .
پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) – دانشگاه تهران ، مجتمع آموزش عالی قم ، ۱۳۸۰.
کلید واژه : فناوری اطلاعات / ساختار سازمانی / نظام اطلاعاتی / تمرکز /
کلید واژه معادل لاتین :
technology Information/ Structure Organizational / Information system/ Centralization /
چکیده : تحقیق شامل مباحث مربوط به ساختار سازمانی ، فن آوری اطلاعات و رابطه تئوریک میان ساختار سازمانی و فن آوری اطلاعات می شود .
عنوان: بررسی علل اساسی عدم استفاده مناسب از فناوری اطلاعات ( کارآیی نرم افزار های موجود ) به منظور افزایش استفاده بهینه از آنها در امور برق قزوین شمال
پژوهشگر: بهزاد رحمانی
استاد راهنما: امانیان .
پایان نامه : ( کارشناسی ارشد ) – موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ( وزارت نیرو ) ،۱۳۸۱ .
کلید واژه : قزوین / شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین / فناوری اطلاعات / نرم افزار کامپیوتر
کلید واژه معادل لاتین : Ghazvin / technology Information/Software Computer /
چکیده : عنوان تحقیق عبارت است از بررسی علل اساسی عدم استفاده مناسب از فناوری اطلاعات ( کارایی نرم افزار ها و سخت افزارها ی موجود ) به منظور افزایش استفاده بهینه از آنها در امور برق قزوین شمال می باشد ./ قلمرو زمانی تحقیق تابستان سال ۱۳۸۱ و قلمرو مکانی در امور برق قزوین شمال ( یکی از امور های چهارگانه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ) و قلمرو موضوعی آن نیز بررسی موضوع فناوری بیشتر از دیدگاه خدمات مشترکین در بخش سخت افزاری و نرم افزاری می باشد . اهمیت موضوع تحقیق نیز به جهت سرمایه گذاری های فراوان در این بخش و نیاز روزافزون به ایجاد یک سیستم اطلاعاتی درست و استفاده از آن در جهت تصمیم گیری صحیح به موقع و سریع می باشد.
عنوان: طرح جامع فناوری اطلاعات پتروشیمی بندر امام
پژوهشگر: حجت سلیمانی ملکان
استاد راهنما: علی احمدی .
پایان نامه ( کارشناسی راشد ) – دانشگاه علم و صنعت ایران ، دانشکده مهندسی صنایع ،۱۳۸۱.
کلید واژه : مجتمع پتروشیمی بندر امام / فناوری اطلاعات و ارتباطات / برنامه ریزی راهبردی / نظام اطلاعاتی / مدیریت / طراحی /
کلید واژه معادل لاتین : Imam petrochemical complex Bandar-e / Communicationtechnology and Information / Planning Startegic / Information System/ Management / Design/
چکیده : فناوری اطلاعات در ادبیات توسعه کشورها از دو منظر توسعه صنعت IT و استفاده از آن به عنوان محور توسعه سایر بخشها قابل بررسی است . با درهم آمیختن دو مفهوم (که در ابتدای هزاره جدید طرفداران زیادی نیز یافته است ) یعنی توسعه پایدار و مدل توسعه بر مبنای فناوری ارتباطات و اطلاعات ICT کار گروه جامعه اطلاعاتی WSIS حرکت های مقطعی را که به صورت پراکنده در بخشهای مختلف جهان شکل گرفته بود، به سمت واحدی سوق داده است . اصلی ترین پیامد این حرکت جهانی، ایجاد روند اجتناب پذیری است که هر دولت، شرکت کوچک و متوسط و یا موسسه بزرگی را ناگزیر می سازد نحوه مواجه خود با آن را نظام مند سازد . اصطلاح طرح جامع اطلاعات فناوری ITMP یا استراتژیهای IT گرچه عمر زیادی ندارد اما باتوجه به اقبال و نظر همگان ، پیشرفت های چشمگیری نموده و روش ها ، مدلها و الگوهای موفق جهانی ارائه شده در این جهت ، توسعه فراوانی یافته اند . در همین راستا طرح جامع فناوری اطلاعات پتروشیمی بندر امام BIPC شامل بررسی وضع موجود ، وضع مطلوب و راهبرد های کلیدی و ساختار مطلوب اداره IT در قالب این پایان نامه کارشناسی ارشد ارائه شده است . در این راه ، طرح جامع فناوری اطلاعات این شرکت مشتمل بر شناسایی وضعیت موجود رده های فناوری اطلاعات ، تعیین جهت گیری استراتژیک شرکت ، شناخت عوامل حیاتی موفقیت و شاخصهای کلیدی پایش عملکرد و نهایتاً استراتژیهای طی مسیر می باشد . رویکرد اصلی تدوین استراتژیها مبتنی بر مفهوم عوامل حیاتی موفقیت CSF و شاخصهای کلیدی عملکرد بر اساس چهار الگوی : مدل چهار مرحله ای ( Turban-Wetherbe) توربان – و در پی ، الگوریتم سیستمهای استراتژیک MIN تعریف اشتاین Stein در برنامه ریزی استراتژیک IT و مدل معماری اطلاعات در پتروشیمی بندر امام ساماندهی شده است .بخش اصلی مدل پیشنهادی شامل تدوین استراتژیها مبتنی بر آنالیز SWOT بوده و اطلاعات مورد نیاز جهت تحلیلی مذکور از طریق پرسشنامه و مصاحبه جهت کسب نظرات خبرگان جمع آوری و نهایتاً به ساماندهی استراتژیها منجر شده است .
مدیریت ارتباط بامشتری (CRM) در تجارت الکترونیک بین بنگاهی (B2B)
مریم اخوان : کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات / مجید باب الحوائجی: پژوهشگر مرکز مطالعات مدیریت و بهره وری ایران
چکیده:
در عصر حاضر، جو محیط تجار ی بین المللی تغییر یافته است ;.این تغییرات سریع در محیط جهانی با تقاضای زیاد و به طور متقابل ، عرضه فراوان میباشد. که میبایست کمپانی ها به سرعت بتوانند با موقعیت جدید سفارشات را در محیطی کاملا رقابتی عرضه نمایند در این مقاله سعی بر آن شده است علاوه بر معرفی تجارت الکترونیکی ،به نقش مدیریت ارتباط با مشتری در ارتباط با این تجارت نوین دو فاکتور حیاتی واصلی در موفقیت تجارت (B2B ) و مدل کسب و کاری بین بنگاهی ( CRM ) پرداخته شود. مدیریت ارتباط با مشتری مدرن امروزی میباشند. اگر چه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارندو یکپارچه سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری میباشد که شامل فروش، بازاریابی، خدمترسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی می باشد که موجب موفقیت در دنیای تجارت در هزاره سوم میگردد. در این مقاله به امکان سنجی و استراتزیهای مناسب یکپارچه سازی این دو بحث پرداخته شده است.
سعید بخشی: دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(گرایش بازاریابی)دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
چکیده:
در پژوهش حاضر ارتباط بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش و اثرات همزمان آن دو بر پیاهسازی مدیریت ارتباط با مشتری مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش از نوع توصیفی می باشد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش ارتباط معناداری وجود دارد و تغییر در هر یک از اینها می تواند تأثیر بسزایی در اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری بگذارد. بنابرین این تحقیق درک صحیح از مفهوم CRM و تدوین صحیح و مناسب آن با تغییر و تحولات محیطی سازمانی و استراتژی رقابتی سازمان و نیز استفاده از مدیریت دانش به عنوان یکی از شاخص های تکنولوژی روز آمد و اثر بخش و فرهنگهای انعطاف پذیر و کارآفرین و تأثیر همزمان آن دو باعث پیادهسازی موفق CRMدر سازمان و ایجاد ارزش افزوده برای مشتری و سازمان می شود.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1400-08-04] [ 10:04:00 ب.ظ ]
|